AE. Racing Club
22 กรกฎาคม 2568 07:18:30 *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
ส่งอีเมล์ยืนยันการใช้งาน?

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
 
  หน้าแรก ช่วยเหลือ ค้นหา เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
  แสดงกระทู้
หน้า: [1]
1  AE Racing Club - FreeStyle / Free Style - AE Racing Club / Re: 3s-ge vs viso new top เมื่อ: 16 กรกฎาคม 2552 14:25:38
รถผมแต่ก่อน 1nz เครื่องเดิม เดิมๆก็วิ่งได้ 190 แล้วครับ ท่อเดิมๆ แต่พอไปโมกล่องเพิ่ม mapไฟใหม่ ตีเฮดเดอร์ ขยายท่อเป็น 2 นิ้ว วิ่งปลายได้ 210 แล้วครับ ล้น 200 มาหน่อยนึง แต่เครื่อง 1 nz ต้นจะไม่ค่อยเท่าไหร่ครับ แต่ปลายวิ่งดีครับ

เครื่อง 1NZ-FE ถ้าลองเปลี่ยนมาใส่เกียร์ 6 สปีด ควิกชิพ แล้วเปลี่ยนเฟืองท้ายโตขึ้นซัก 4.3 แล้วจะรู้ว่าโอ้ว!!! ต้นมันจี๊ดจริงๆวุ้ย
2  AE Racing Club - FreeStyle / Free Style - AE Racing Club / Re: ข้อเท็จจริงของ เครื่อง 1NZ-FET เครื่องญี่ปุ่น คร้าบบบบบบบบบ เมื่อ: 16 กรกฎาคม 2552 14:07:37
เครื่องตัวในภาพที่เจ้าของกระทู้นำมาลงนี้ เป็นของคุณ บอล นำเข้ามาจากญี่ปุ่นครับ ปัจจุบันเครื่องอยู่แถว บางนาครับ

ราคาที่เค้าเคยเปิดไว้ 55000 ครับ (เคยลองเช็คราคา Turbo kit ชุดนี้เล่นๆ เทอร์โบว์อย่างเดียว 179000 บาท อินเตอร์ราคา 25000 บาท ท่อนำเลี้ยง, ท่อลมไหลย้อนอีก 15700 บาท กล่องECUวีออสโบว์อีก 47000 บาท หัวฉีดอีก หัวละ 4700 บาท ครับ อภิมหาแพงเลยครับ ราคาสามารถเอามาทำเครื่อง 1NZ-FE ได้เกือบๆ 300 ม้าสบายๆเลย แถมมีเงินเหลืออีกด้วยครับ)

เครื่อง 1NZ-FE VVTI อยู่แล้วครับ

สนใจรายละเอียดลองโทรสอบถามดูครับ

083-6002005 บอล
3  AE Racing Club - FreeStyle / Free Style - AE Racing Club / Re: ข้อเท็จจริงของ เครื่อง 1NZ-FET เครื่องญี่ปุ่น คร้าบบบบบบบบบ เมื่อ: 16 กรกฎาคม 2552 13:40:55
ถูกต้องครับ มีทั้งหมดสามรุ่น 1000 1300  1500  แล้วมีรุ่น ขับสี่ด้วยสิ ถ้าวีออสสนามต่อๆๆไปสู้ไม่ได้ บางแสนเซตโบให้มันรู้แล้วรู้แรดไปทิ้งทวน

ที่ EUROPE จะมีตัว 1800 ด้วยครับ
While the European Toyota Yaris TS uses a 1.8 liter Dual VVT-i engine producing 130 horsepower at 6,000rpm and 173Nm of torque at 4,400rpm, its Japanese twin with a different name the Toyota Vitz has gone down the forced induction route with the Toyota Vitz TRD Turbo M. Sporting a similiar engine to the Toyota Vios Turbo sold in Thailand some time ago, the 1.5 liter DOHC VVT-i engine 1NZ-FE in the Toyota Vitz gets a bolt-on turbocharger with intercooler and now produces 150 horsepower at 6,000rpm and 195Nm of torque at 4,800rpm, far more powerful than the Yaris TS.

Nearly 200Nm of torque should prove pretty fun for a car that weighs only 1,060kg, but its a shame that peak torque kicks in at such a high RPM, something unseen of with modern turbocharged engines. We’re used to peak torque kicking in under 2,500rpm in small displacement engines these days, but then again we have to remember that unlike the BMW Price, Fiat T-JET or the Volkswagen TSI engine, this wasn’t designed to be a turbocharged engine to begin with, and is a bolt-on. So the numbers are pretty decent. The Vitz TRD Turbo M rides on a stiffer suspension that also lowers the car by 15mm.

When I was browsing through the Vitz’s microsite, I also found a more powerful normally aspirated variant of the 1NZ-FE that makes 119 PS at 6,000rpm and 147Nm of torque between 4,400rpm and 5,200rpm, compared to the 1NZ-FE in our Toyota Vios which makes the usual 109 PS and 142Nm of torque. We could possibly see this state of tune being made the standard 1NZ-FE tune in the future to counter Honda’s latest series of 1.5 liter engines found in the 2nd generation Fit which already produces 120 PS.

A few photos of the TRD components after the jump.

และในงาน Tokyo Auto Salon มี Vitz Turbo ตัวใหม่อีกแล้วด้วย Modify by TRD เจ้าเดิม

"Unveiled at recent Tokyo Auto Salon - a motor show that gives Japanese makers the chance to let their hair down - the Turbo Modellista is set to go on sale in its home market in the next few months, and previews a European version. Based on the Japan-only Yaris RS, it uses a 1.5-litre engine turbocharged Modellista, and Toyota Racing Development (TRD).

Power is increased by 40bhp to 150bhp at 6,000rpm, and with 196Nm of torque, the newcomer should cover 0-60mph in less than eight seconds on its way to a 135mph top speed.

The looks are enhanced by a muscular bodykit, with large intakes at the front to feed air into the intercooler, plus 17-inch OZ Racing alloys. Inside, the Turbo Concept gets specially designed instrumentation, which includes a turbo boost gauge, plus a leatherbound steering wheel and gearknob."






4  AE Racing Club - FreeStyle / Free Style - AE Racing Club / Re: ข้อเท็จจริงของ เครื่อง 1NZ-FET เครื่องญี่ปุ่น คร้าบบบบบบบบบ เมื่อ: 16 กรกฎาคม 2552 12:59:01
เครื่องตัวนี้เป็นเครื่อง 1NZ-FE 1500CC ครับ เป็นตัวเดียวกับ Vios Turbo บ้านเรา

Vios Turbo บ้านเราใช้ชุด TRD Turbo Kit มาประกอบเข้ากับเครื่อง 1NZ-FE โดยช่างจาก TTT (จากที่เคยคุยกับช่าง TTT วีออสเทอร์โบทุกคันจากโรงงาน พี่แกกับทีมงานเป็นคนประกอบเองล่ะ วีออสเทอร์โบ จากโรงงาน มีชิ้นส่วนที่ได้รับการปรับปรุงให้ดีขึ้นกว่า เครื่องของวีออสปกติ มากกว่า 400 รายการ วันหนึงประกอบได้แค่ 4 คัน เนื่องจากต้องทำตามขั้นตอนการประกอบ โดยช่างชำนาญการ และมี QC ยืนประกบตลอดเวลา)

ส่วนที่อื่นจะอยู่ใน Vitz RS Turbo ครับ

ผิดถูกประการใดขออภัยมา ณ ที่นี้ด้วยครับ



ขนาดของ Turbo IHI


เครื่อง 1NZ-FE Turbo Modify By TRD เจ้าเดิม ที่จะลงอยู่ใน Vitz ตัวใหม่ล่าสุดในงาน Tokyo Auto Salon



เครื่องตัวนี้ใน Vitz RS Turbo ครับ







หน้า: [1]
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Thai language by ThaiSMF Valid XHTML 1.0! Valid CSS!